در راستای برنامه های بسیج سلامت نوروزی و ماه رمضان شهرستان صیدون صورت گرفت؛
آشنایی با سامانه رسیدگی به درخواست های مردمی وزارت بهداشت ۱۹۰

مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان صیدون، خانم مهندس طهماسبی در توضیح سامانه ۲۴ ساعته ۱۹۰ اعلام داشتند؛
سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات این وزارتخانه به پرسشهای مردم در حوزههای مختلف بهداشتی، درمانی و دارویی پاسخ میدهد.
این خط پاسخگویی تلفنی دارای ۹ بخش مختلف می باشد و پس از تماس شهروندان با شماره ۱۹۰ سامانه ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت پیامی برای راهنمایی فرد تماس گیرنده اعلام میشود که شمارههای داخلی را معرفی میکند.
ایشان در ادامه افزودند: از جمله مصوبات مطرح شده در جلسه ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی شهرستان صیدون موضوع آشنایی شهروندان با سامانه ملی ۱۹۰ وزارت بهداشت بود که از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص می توان به نصب محتواهای آموزشی از سوی شهرداری و نیز شبکه بهداشت و درمان اشاره نمود.
ایشان در پایان تصریح کردند: شهروندان میتوانند مواردی نظیر غیر بهداشتی بودن آب، عرضه و فروش مواد غذایی فاسد و موادغذایی تاریخ مصرف گذشته، نامناسب بودن بهداشت فردی از سوی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، عدم رعایت بهداشت اماکن عمومی، حمل ونقل نامناسب مواد غذایی با استفاده از ماشین های غیر مجاز، بهداشت مراکز آموزشی، مراکز تشخیص طبی و... را از طریق سامانه ۱۹۰ مطرح تا بازرسان بهداشتی در اسرع وقت به محل موردنظر مراجعه کرده و رسیدگیهای لازم را انجام خواهند داد.
تدوین گر: رضا پورسواری
نظر دهید